Отворен Сајам шљива у Осечини Reviewed by Momizat on . Девети сајам шљива, који организује Општина Осечина и Туристичка организација „Подгорина“ окупио је 65 излагача, међу којима је 45 домаћина Подгорине, а 20 изла Девети сајам шљива, који организује Општина Осечина и Туристичка организација „Подгорина“ окупио је 65 излагача, међу којима је 45 домаћина Подгорине, а 20 изла Rating: 0
Home » вести » Отворен Сајам шљива у Осечини

Отворен Сајам шљива у Осечини

Отворен Сајам шљива у Осечини

Девети сајам шљива, који организује Општина Осечина и Туристичка организација „Подгорина“ окупио је 65 излагача, међу којима је 45 домаћина Подгорине, а 20 излагача пољопривредне механизације и машина за прераду воћа. Општина Осечина организује Сајам шљива у част „плавог злата, јер се овде вредни домаћини годишње произведу око 20 милона кг сирове шљиве.

Подгорина је рекордер по броју стабала шљива по глави становника, са више од 3000 хектара шљивика. У Општини Осечина 2700 домаћинстава узгаја свежу шљиву, а засади су подигнути на површини од 2350 хектара. Процењује се да у Осечини сада има милион стабала „краљице воћа“. Отварајући Сајам шљива, председник Привредне коморе Србије Жељко Сертић је истакао да су вредни домаћини из Осечине одличан пример људи који размишљају о будућности.
„Треба да будете поносни на себе и на оно што радите свакога дана. Ако не будемо поштовали себе, нико нас поштовти неће. Ви сте то заслужили. У најбољем смислу, сте показали како сачувати традицију. Показали сте како Србија, која је некада била препуна шљивика данас нема тога на начин какав има у Осечини. Желим да вам честитам на вашој вредноћи, вашем руководству на визији, снази и упорности да из сиромашног буџета за подршку новим засадима, предузетништву и новим идејама „ – рекао је председник ПКС Жељко Сертић.

Сваке године сами, или у сарадњи са Општином, домаћини засаде нове саднице, на најмање 100 хектара. У просеку, сваки становник Осечине има 60 стабала шљива, и годишње убере чак тону шљива. Годишња производња креће се око 20 милиона килограма сирове шљиве.
„Краљица воћа је наш бренд. Наш извозни адут су и производи од шљива. Од извоза шљиве, по којој смо познати свуда у свету, Србија годишње оставари приход од од око 20 милиона долара. Прошле године наша земља приходовала је 21 милион долара од свежих шљива и 15 милиона од сувих шљива. Од укупног извоза сувих шљива током родних година, половина је баш одавде. Наша Општина 2013. Године остварила је приход од извоза сувих шљива од 2,6 милона долара. Због тога ми организујемо сајам посвећен шљиви“ – рекао је председник Општине Осечина Ненад Стевановић.

У Осечини има 160 мини сушара и 27 индустријских тунела за сушење шљиве. Суве шљиве извозе се у Руску Федерацију, Белорусију, Аустрију, Белгију, Немачку и Словачку. На овогодишњем сајму додељена су признања рекордерима у извозу и производњи шљива. Сребрењак за извоз добило је предузеће „Агранела“ из Ваљева, док је за највећег извозника проглашена фирма „Јовановић воће“ из Осечине.
„ Тренутно под засадима шљиве имамо 7 хектара. Укупни годишњи принос који остваримо је око 20 тона по хектару али свака година је прича за себе. Сву нашу шљиву углавном сушимо а ону лошију користимо за ракију. Извозимо на исток, запад, у Кину, Јапан а годишње извеземо око 150 вагона суве шљиве„- каже Добривој Јовановић власник компаније „Јовановић воће“ која је највећи произвођач и извозник сувих шљива у осечанској области.
Током Сајма шљива у Осечини организују се сусрети привредника, презентације најновијих достигнућа из области воћарства, изложбе и културно-уметнички програм. Произвођачи овде излажу производе из својих газдинстава, припремљене по традиционалној рецептури. Препознатљиви брендови су пекмез од шљива, шљивин колач и шљивовица.
Гости сајма су представници амбасада, бројна удружења и привредна друштва из бивших југословенских република, који овде склапају пословне уговоре и прекограничну сарадњу.

© 2009 - 2019 САЈАМ ШЉИВА ОСЕЧИНА Израда сајтова

Scroll to top