ПОСЛОВНИ ДЕО САЈМА: За 10. пут – десетка! Reviewed by Momizat on . Традиционална тродневна привредно-туристичка и културно-забавна манифестација Сајам шљива у Осечини, која је трајала од 28. до 30. августа, завршена је поделом Традиционална тродневна привредно-туристичка и културно-забавна манифестација Сајам шљива у Осечини, која је трајала од 28. до 30. августа, завршена је поделом Rating: 0
Home » вести » ПОСЛОВНИ ДЕО САЈМА: За 10. пут – десетка!

ПОСЛОВНИ ДЕО САЈМА: За 10. пут – десетка!

ПОСЛОВНИ ДЕО САЈМА: За 10. пут – десетка!

Традиционална тродневна привредно-туристичка и културно-забавна манифестација Сајам шљива у Осечини, која је трајала од 28. до 30. августа, завршена је поделом бројних признања најуспешнијим учесницима јубиларног 10. по реду скупа у част „Краљице воћа”. Према првим реакцијама учесника, гостију и медија, Сајам је и овог пута у свим својим сегметима и садржајима у потпуности оправдао очекивања, а домаћини и организатори, локална самоуправа и Туристичка организација „Подгорина”, заслужили су све похвале и чисту „десетку”, како се могло чути на завршној свечаности уручивања признања. Део заслуга припада и Влади Србије, која је преко Министарства за туризам и трговину помогла одржавање ове манифестације са износом од милион динара, као и други бројним донаторима и спонзорима.

Овог пута, на нешто проширеном излагачком и изложбеном простору у хали и испед ње, затим у оближњој улици и на другим јавним површинама широм места, своју производњу, достигнућа и могућности представило је преко 250 излагача, објавили су организатори.

На свечаном отварању Сајма, министар омладине и спорта у Влади Републике Србије Вања Удовичић, рекао је између осталог:

-Никада раније нисам имао прилику да будем овде или пролазим кроз овај део Србије и зато ми је изузетна част што сам данас са вама и што сам се уверио да имате чиме да се поносите. Поредити се са највећим произвођачима и извозницима шљиве и производа од овог воћа и са цифрама бити у самом врху не само на домаћој већ и на светској сцени подаци су за поштовање због којих имате разлога да идете високо уздигнутог чела. Задатак свих нас је да управо младе људе задржимо у својим местима и да они буду наша садашњост и будућност. Ви данас демонстрирате да Србија није позната само по спорту, по својим умним људима, по надареној деци или уметницима, већ и по шљиви као националном добру. Шљива мора да постане српски бренд. Недавно сам био у Милану у Италији на познатом сајму ЕКСПО, где се на нашем штанду причало највише о овој вашој шљиви чудесног укуса – напоменуо је министар Удовичић.

Са свечане бине обратила се и Гордана Пламенац, председник Туристичке организације Србије. Она је посбно поздравила присутне госте из Словеније, Хрватске и других земаља из окружења, позивајући их да се придруже у заједничком наступу приликом привлачења туриста и то на начин на који ће шљива и други воћарски ових предела, као заједнички садржалац, потенцијал и понос, увек бити на првом месту у кампањи привлачења гостију.

-Сматрам да Осечина мора да се нађе у „ракијској рути” кроз западну Србију, која ће поправити нашу туристичку понуду а иностраном тржишту представити све наше специфичности. Овај јубилеј је само доказ да је Сајам шљива у Осечини одржив и да треба да постоји, а од ТОС-а увек убудуће можете рачунати на велику подршку – додала је Гордана Пламенац.

Свечана церемонија отварања нешто је каснила, а стрпљивим гостима и излагачима први се обратио Ненад Стевановић, председник Општине Осечина. Он је подсетио на дане почетка Сајма шљиви у част, али и на велике амбиције које су током десетогодишњег трајања довеле до свих досадашњих успеха ове манифестације.

– Више од седам одсто територије наше општине је под шљивом. Сваке године сами или у сарадњи са општином, овдашњи домаћини засаде нове саднице шљиве на најмање 100 хектара, тако да се можемо похвалити са око милион стабала краљице воћа, највише по глави становника. Вредни воћари из Подгорине годишње произведу око 20 милиона килограма сирове шљиве. Шљива је наш бренд, наш привредни адут и наша шанса – рекао је Стевановић, подсећајући да Осечина данас важи за незваничну српску престоницу суве шљиве.

Организатори Сајма и Привредна комора Србије и овом приликом наградили су најуспешније извознике суве шљиве. Традиционални сајамски златник добиле су: Компанија „Техно Божићи” из Шапца, као највећи извозник суве шљиве из наше земље, према подацима Привредне коморе Србије за 2014. годину, односно фирма „Јовановић воће” из Осечине, као главни извозник суве шљиве из ове општине.

У оквиру Сајма одржано је неколико едукативних скупова, на којима су наши врхунски стручњаци у воћарству понудили низ значајних новина и корисних савета како за искусне произвођаче и прерађиваче, тако и за оне који тек планирају да се озбиљније ангажују у овим делатностима. Теме и ментори предавања и округлих столова били су: „Актуелни сортимент шљиве и технологија гајења” – проф. Др Милисав Митровић и „Заштита шљиве од проузроковача болести и штетних инсеката” – проф. Др Раденко Степић, првог дана, а другог – .„Значај и начин обраде земљишта у засадима воћа” – дипл. инг. Јован Милинковић и „Заштита шљиве, малине и купине” – дипл. инж. Весна Јанковић, када је одржана и презентација компаније „Агросава” Београд под називом „Препарати за заштиту малине, шљиве и купине”.

 

© 2009 - 2017 САЈАМ ШЉИВА ОСЕЧИНА Израда сајтова

Scroll to top